Модно ревю в хола с 3D виртуален шоурум
Модата – страст, наслада и.... световен бизнес за милиарди. Един вирус за една година забави темповете на индустрията.
Но в Полша намериха решение: 3D виртуален шоурум. Така дневната на всеки дом може да се превърне в моден подиум. А хората да се телепортирт в студиото на любимия си дизайнер. Разглеждат, избират и купуват – бързо и безопасно.
Първият ни голям проект, който беше съфинансиран от Европейския съюз, беше платформа, използваща виртуална реалност за модната индустрия. Трябва да мислите за него като виртуален шоурум на вашителюбими модни дизайнери. Ние искаме да бъдем номер едно компания в Полша, може би, някога и в Европа, когато става дума за модни решения чрез виртуална реалност, обяснява Конрад Зияджа, главен изпълнителен директор на LookRoom.
Реалността – вече е изменчиво понятие. За пътуването до желана дестинация дори не нужен куфар или самолетен билет. То е в телефона или скрито в чифт очила, които разкриват завладяващи 360-градусови филми.
Ние ръководехме създаването на 150 VR филма за различни туристически атракции в региона на Малополска. Това е хубав проект, особено по време на пандемия, защото позволява на хората да посетят региона, да опознаят атракциите дистанционно, обяснява Конрад Зияджа, главен изпълнителен директор.
Полският стартъп се специализира в създаването на виртуална и разширена реалност и вече предлага приложения за обучения на компании.
Например, можеш да симулираш сценарий за реакция при пожар и дори можеш да създадеш 3D обстановка. И това е безопасно. Доказано е, че обучението чрез виртуална реалност е много по-ефективно. Когато поставиш очилата няма какво да те разсейва, ти просто се изолираш от околните. Можем да обучаваме и на т.н. меки умения. Като например как да говорим с клиент или дори да учим чужди езици, допълва Конрад Зияджа, главен изпълнителен директор.
Европа повярвала на тези младежи. И инвестирала: над 187 000 евро от Фонда за регионално развитие. Защото в това е смисъла на кохезията – работни места, растеж и инвестиции. Сега в Полша мечтаят смело.
Помощта, която получихме и която хората получават из цяла Европа е наистина ценна и важна. Има много неща, които да бъдат открити и да бъдат създадени, и ние го правим, споделя в заключение Конрад Зияджа.
"Европейци" е проект на Българската национална телевизия, който разказва кратки истории на хора от цяла Европа. Хора, които с идеите и мисленето си променят света, градовете, местата, в които живеят. Фокусът е върху оригиналната мисъл, мащабните и смели хрумвания, които се превръщат в печеливши формули. Предаването показва лицата на промяната в Европа и разказва по модерен визуален начин техните истории. Рубриката се излъчва с подкрепата на ЕС.